Hari ini kami berempat (aku, kak A, kak M dan J) pergi makan di The Store Sg. Buloh. Uiiiiii, jauhnyaaa!!! Hmm, tula perasaan aku masa depa ajak pi sana. Tp bila dh sampai, rupanya rumah aku lagik jauh dr tmpt keje. Uhuk.

Eceli, akak2 ni mahu mencarik kasut. Aku? Sudah pasti tidak blh membeli kasut, kerana baru sahaja membelinya. Mahu kena pelangkung sama semua org??! huhuk.

So, b4 si akak2 ni mencari kasut, kami makan dulu. Menurut suggestion rumet opisku, makanan terhebat (eceh) yg ada di situ adalah yong tow foo. Hm, so aku pon mencubenya.


Mmg sedap yek.aku, kak A n J, semenya membeli makanan ini. Blh ajak depa semua kat rumah dtg sini utk makan yong tow foo. Rasenye mengalahkan yong tow foo pasar malam yg slalu kami kat rumah beli tu. Dah la murah. Slalu kalu beli kat jusco, maunya 5 6 hinggit. Ni sepinggan ni RM3.90 jek harganye. Kalian semua juga blh mencuba.


N ade satu lagi menda sedap. Nasi ayamnya, yg dibeli kak M. Wah, sambal nya just nice, sup nya panass berasap2 (sgt penting ye sup nasi ayam dihidangkan panas –bliss ailye’s requirement). Kalu dikutkan nafsu durjana yg selama ni aku ikut smpi bdn naik n seme org tego, sbb pe naik, sbb pe nampak tembam, wah nmpk berisi skrg, wah, dh ade isi ke?? Smpi aku jadik sakit atii uwaaaa tolong!! maunya aku beli nasi ayam tu jugak. Tp nasib baik ada satu bisikan halus yang kedengaran sungguh jujur dan ikhlas smpi kat telinga aku, "weh ko ni, xcukup lagi ke dagu ko macam nk berlipat dh tu???" Fuh, nasib baik aku berjaya utk tidak membeli nasi ayam tu.

Kesimpulan: mmg sedap ye kawan2. Kalu pegi ke The Store Sg Buloh, sila la ke food courtnya, kat situ ade gerai bertulis zarra yong tow foo, zarra nasi ayam, zarra char kuew tiow seme. Sila cuba yek!


..bliss-ailye shared her feelings at 1558..