assalamualaikum.

beberapa hari ini cuaca agak panas bukan? skrg, dikala aku menaip catatan ini, hujan sedang turun dgn lebat. dalam hati, aku berharap agar hujan turun di rumahku ptg nanti (blh pulak main harap2). sempat aku angkat baju di ampaian. hmm, x smpt nak berharap lebih tinggi, rumet opisku yg baru pulak dari area rumahku berkata:

"kat sini baru nk turun hujan, kat wm td, hujan lebat gileeee!!! sepanjang2 jalan!!"

erk, musnah harapan aku. xpela... end up dgn aku akan memesinnya semula. YA!! memesinnya semula.

anyway, aku ada satu sifat pelik @ ntah pape @ mengarut @ unik, bergantung pada tanggapan masing2. aku amat particular ttg susunan @ kemasan baju. antara sifatku (sapa pernah duduk sebilik @ berdekatan dgn ku pasti tahu hal ini):

1) aku xsuka baju yang xde bau softlan. mak juga begitu, tp requirement bau softlan mak lagi tinggi. aku kurang skit.
2) aku x sukeeeeeee sgt baju yg dh kene air hujan. berbau kan?? aku pasti akan mesin smula baju2 itu. baju yang sudah terkena air hujan pasti berbau kurang enak. macam kepam2 skit gitu.
3) aku sukaaaaa sgt susun smula baju2 dalam almari (tp skrg dh xsmpt buat gitu, uh!). susun, ubah, susun, ubah, susun, ubah.
4) aku sukaaaaa sgt susun baju ikut kaler. tudung ikut kaler, baju kurung ikut kaler, t-shirt ikut kaler, blouse ikut kaler. hihik! sgt menarik. hmm.. smpi skrg ia masih berterusan. susun ikut kaler mcm dlm kaler pensel luna tuh.
5) aku amattt particular ttg hanger. mak n ayh sukaaa marah. hihik! hmmm, xblh la.. xleh nk kikis sifat tu. hanger mesti sama kaler, atau byk2 kaler, tapi setiap kaler tu kena ada bilangan yang sama. contoh= kalu hanger biru ada 5, hanger kuning kena ada 5, hanger merah kena ada 5. kalu x cukup, aku xmo pakai. aku akan beli koleksi hanger lain yg ade 5 gak. so skrg since aku ada byk baju yg perlu dihanger, baju boo lagi, so aku beli hanger yg sama kaler. kaler merah. itu saje yg blh masuk almari. yg lain TAK BOLEH!!! boo mula pening. jgn pening boo.. ikut je.. mak ayh pon bertahun dh pening. hihik! haa, kalu pakai hanger lain2 kaler tu, bilangannya kena sama kan?? then, susunan baju tu sendiri kene ikut kaler gak. so bygkan, kalu beli baju baru, kaler kuning. kenala lajakkan hanger tu ke depan, sbb nk pastikan, baju kuning tu dpt koleksi hanger yg sama cam kawan sebelah nya.

eheh!

..bliss-ailye shared her feelings at 1601..