Assalamualaikum.

Aku baru saja balik dari mahkamah, utk melengkapkan borang akuan sumpah. byk btol borang nk kene isi nih. Pegi je sana, org kat kaunter tu terus kata,

“bagi ic”.

Then, dh baca2 borang tu, dia tanya pulak,

“ surat tawaran bawak?”

alaaaaaaaa!!!!!! (dh la susah carik tmpt tu, bkn sbb susah, tp sbb aku x tau tmpt tu kat situ. Uh!) aku x bawak surat tawaran. Then, aku pulak tanya,

“kena ada surat tawaran ke?”

die kata,

“mestila kena ada, kita kena check. hmmm.. Datang esok, bawak surat tawaran.”

Ieee menyampahnyeee!!! Menyampah sbb:

1)Napelaaa aku x bawak surat tu?? Kalu bwk, dh xyah pi 2, 3 kali.
2)Aku tepikir, ape kaitannya nk check2. buat kat tmpt lain ok jek. lagipon cam xde kaitan jek. Contohla ek, skrg aku dpt tawaran, pastu tetiba kawan aku amik surat akuan sumpah tu, die fotostat. Then die pi sumpah. So apa yg akan berlaku?? (mgkn para lawyer yg baca post ni akan kata aku ni xberilmu ke ape ke. Tp serius aku x phm.) die nk bwk ke mana pon surat sumpah tu.. bkn nya die blh masuk keja pon dgn sumpah tu, sbb die bknnya ditawarkan keja pon. Kan??? so x effect je pon kan? then surat sumpah tu kan, utk sumpah yg kt x hisap dadah seme tu. so ape kemasalahnya? yg plg ptg, apesal tmpt lain x kisah pon! Tu setakat yg aku blh pikir je. Mgkn la ada sbb lain ke.. tp ape??
3)Org yg jaga kaunter tu, ecehhh, konon kira hebat sgtla tu duduk dlm kaunter. Belagak btol. Menyampah!


Astaghfirullah..

Cita psl menda lain la pulak. Hp yg boo hadiahkan 2 minggu lps tidak disertakan dgn memory card. Boo kata memory card x masuk dlm pakej. Huhu. Xpela, ok la tu boo. So aku pon pi la carik memory card yg plg berpatutan utk dibeli.

Kedai 1- booth selayang mall.

“miss, memory card sd ade x? berapa?"
“berapa GB u mau?”
“4 GB.”
Sambil tekan2 kalkulator (kira untung dia la tu), “I blh bagi u RM60.”
“xpela, I survey dulu”.


Kedai 2- kedai di jusco wmaju.

Soklan yg sama, “miss, memory card sd ade x? berapa?”
“berapa besa punye?”
“4GB.”
“utk pakai hp mana punye?”
"Ini hp”, sambil tunjuk hp ku.
“aiya miss, ini u blh pakai smpi 8GB tau. Lugi la…”
“hm, harga berapa?”
“4GB, I blh kasi u RM89, kalu 8GB, 100 lebey saje maa..”
Dlm hati, pergh, jauh gile beza, RM60 ngan RM29… “xpela, I survey dulu.”


Kedai 3- bkn booth, tp Carrefour wmaju.

“dik, memory card sd ade x? berapa ek?”
“akak nk jenis ape kak? Ada Kingston n scandisk."
"Tgk 2-2 la."
"Kingston (memory card nye, sama 2 adapter) harganya RM45. Scandisk (memory card saje) harganya RM40."


Fuiyo! Jauh gile beza! Nasib baik aku x beli kat jusco tu. 2 kali ganda tu. Samala macam kat selayang mall tu. Eceh, siap tekan2 kalkulator tu, gamaknya cam aku nk beli brg harga ratus2 xpon ribu2. Kalu beli hp ke, comel la gak kalu buat gitu. Ni memory card jek. Okla, mgkn la ade kelebihan die ke ape ke kan. Tp yg kat Carrefour ni amat menepati la. Sbbnya aku xnk ade menda pelik2. Aku nk memory card tu je.

"Kingston la dik."

So skrg blh senyum. Sbb blh amik banyak gamba. Eheh!

tp still sakit ati sama org kat mahkamah td. kekwat!



..bliss-ailye shared her feelings at 1829..