assalamualaikum.

dengan ini saya mengiytiharkan bahawa pagi ini saya ingin berblog. amik ko! penat buat slaid ni, berenti sat la. n lagi satu sbb, nk update blog ni sbb kejadian semalam ptg.

sebelum sampai umah...

aku: boo, malam ni x nk makan nasi nk x? (sebabnye aku letih gileee. jalan jem sungguh smlm. gerak dr opis kol 5.20, smpi umah kol 6.40. uwa letih. so kalu x makan nasi, mgkn blh ajak boo makan kat luar je.. uu kesian boo).
boo: ok. (tu jek. nasib baik msg free).

tuka cite jap. last week aku pi denga talk dr seorg pakar motivasi. according to him, perempuan averagenye perlu ckp 5 digit (puluh ribu) perkataan sehari. so kalu x abiskan peruntukan tu, akan stress. yang lelaki pulak, cuma 4 digit (ribu) perkataan je sehari. that's why la bile tanye depa, soklannya berpatah2, jawapannya, "ye", "OK", "hmmm". so kalian semua, kenalilah pasangan anda.

sambung blk cite.. sampai je umah...nsyt suda masak. masak mee hailam. alhamdulillah. gembire gile sbb xyah masak, n xyah kuar makan. sbb mmg letih sgt sgt semalam. tp yg mslhnya...

nsyt: akak, mak suruh tanye akak camane buat mee hailam. mak kate masa mak buat akak tengok.
aku:
(halamakkk.. mane pulak aku letak resepi tu..) awk ade tgk dlm blog akak x. akak rasa cam ade letak.
nsyt: sy dh tgk dh. xde.

ish. ni yg aku lemah ni. alaa.. dh le resepi lebih kurang je. bwg putih merah halia kunyit lengkuas. pusing2 tu je. tp ade yg xperlu letak bwg merah, yg kene bwg putih byk, yg x letak halia, ade yg x kene letak lengkuas, ade yg x pyh kunyit. yg tu yg buat susah tu. blum lagik masuk part ade yg kene tumbuk, kene blend, kene hiris nipis, kene potong bulat, kene potong panjang, titik2 je.

aku: awk dh letak kicap? akak rasa kene letak kicap la.

letak kicap.

aku: apesal x mcm mak buat aa? letak byk kot.
nsyt: yeke... kicap masin ke manis?
aku: ape yg ade jela. hmm, letak minyak bijan nk x?
nsyt: haa! mmg mak suruh letak minyak bijan. tp saya kate kat umah ni xde. eheh.

sgtla ade minyak bijan tu. tp jarang gune, so cam x nmpk sgt. err, ish.. xpela.. letak je la pape yg ade kat umah tu. nasib baik jadi gak akhirnye.

kesimpulan: masak ni kan, mmg kena praktik slalu. series. kalu jrg masak, mmgla akan lupa. uh.


tgk dr sini pon, tau dh, mmg x byk pon lagi resepinye. padahal blaja byk dh. so hari ini aku mahu letak seme resepi2 dr mak n MIL ku.


..bliss-ailye shared her feelings at 1000..