blog ini ditujukan khas utk mereka yg sedang menanti cerita ini.

ok korang, harini bangun awal sikitt jek. eheh. awal 15 minit dari asal. then siap2, then gerak tepat kol 7. smpi ke tmpt yg dituju tepat kol 7.55 pagi.

perkara pertama, pergi ke tmpt urusan hantar2 borang segala mala tu. org yg mendaftar hari pertama sebagai warga jabatan aku ni amatlah ramai ok.

waktu mendaftar ni jugak menyaksikan pertemuan jejak kasih dgn kawan2 lama. wah, pusing2 kat situ gak perginya. pertemuan dgn en. H, pn. H, cik I, Pn. I, Pn. F dan Pn. S. En. H dan Pn. I adalah kawan aku masa degree. En. H seopis dgn Pn. H. aku dan Pn. H satu tmpt belajar semasa master. Pn. F pula adalah kenalan semasa interview dan alhamdulillah, dia jugak mendapat jawatan itu. cik I pula adalah rakan sekerjaku di dalam hutan dan kami sama2 dapat jawatan ini. pn. S pula adalah rakan kepada kawanku semasa master, juga rakan kepada pn I.S. yakni kembar pn. I. wah! berpusing2. korang pening? xyah bacela pasal tu. tu utk ingatan aku jek.

next, pegi punch in di opis sebenar. punch pada pukul 9.00 pagi. ada taklimat dgn ketua program, then terus masuk meeting program tepat kol 10. meeting abis around 11.30, then aku ulang alik lagi sekitar bgnn admin dan bgnn berkaitan utk pelbagai urusan. urusan email la, sticker kenderaan la, akujanji la, macam2 la.

ini jugak menunjukkan yg aku tidak smpt srpn. huhuk. nasib baik perut x masuk angin. eceli, masuk skit. huhuk.

kol 1 barula dpt makan. aku dan cik I pi makan kat luar, then balik smula ke opis. kol 2.30 pon ada meeting. kali ni meeting bidang pulak. until 4.30. yg syok sikit, abis je meeting, terus punch out. haa, part tu besh. eheh. tp nanti ari lain kena ganti blk supaya cukup jamnya.

wah! 1st day yg amat penuh, dan amat exhausted skali. padahal xde pape sgt pon. tp mgkn sbb pening menguruskan byk gile mende2.

x abis lagi utk hari ini. esok kena smbg, uruskan hal bilik, komputer. doa x termakbul sbb mmg depa akan bg desktop saje, tp mane tau tetibe murah rezeki. huhu! hmm, pasal bilik, aku akan berkongsi bilik sama cik I dan pn. F. mmg seme org pon duduk 3 org dlm satu bilik. abisla sakit telinga depa denga aku nyanyi pasni.

p/s: utk akak2 n kawan2 kat opis lama, kite amatlah tidak smpt mengambil gambo arini. n kalu smpt pon mengambiknya, xde tmpt nk cucuk memory card itu. huhuk! but dont worry, kt pakai beg rambuba rambu ramba itu. ahaks!

..bliss-ailye shared her feelings at 2048..