assalamualaikum kawan2 sekalian.

arini aku akan pi team building. anyway, gembira sbb dh lama sgt xpi beraktiviti sebegitu walaupun team building ni ceramahnya lebih byk dr aktivitinya .

seminggu ini aku mengalami kecelaruan minda. oh, sebelum itu, blog ini ditulis bkn utk complaint org ke ape ke.. ia cuma sekadar catitan peristiwa supaya aku akan sentiasa ingat setiap perjalanan hidup aku, kerjaya ke, personal ke.. semuala..

orait.. masa aku mula2 masuk ke sini, aku mmg tiada pengalaman mengaja langsung. adela sikit, mengaja anak2 tikus cemana nk menyayangi kengkawannya. atau mengaja cell lines aku, utk grow dgn baik. hmmm.. so ini adalah pengalaman pertama aku.

mula2 masuk, aku tidak diberi teaching load. aku diberi tugas utk menyediakan slaid utk mengaja 2 program yg akan bermula pada waktu yg berlainan, tp akan overlap antara satu sama lain selama 3 bulan. so maknanya, waktu tu akan jadi agak padat. jadi that's why depa bg masa utk prepare la kot....

then... tetibe, aku diminta utk mengaja juga utk sem ni. utk keperluan SKT. nanti nk tulih ape kalu x ngaja langsung. at the same time, atleast utk aku gain experience. ok.. so, masa ni mind set dh kene ubah. korang pernah x alami keadaan, kalu kt x tertekan, so kt buat keje xla cepat sgt, xde benda nk trigger utk kt rasa semangat. so dari 2 keje kat atas td (yg aku buat dgn kadar yg amat perlahan), dh jadi 3 bende. tp xpela... aku kene prepare lecture utk 2 minggu je. nama pon utk pengalaman. okla.. masa nk prepare pon x byk, around 3 minggu je.. (ye aku tau, org lain pon gitu gak. orang lain pon byk keje gak. org lain pon byk menda nk buat gak. aku tau.. tu sbb aku kata awal2 td, ni cuma catitan peristiwa utk aku, personal, utk aku ingat. ok??)

okla.. so carikla bahan utk mengaja yg 2 minggu ni. keje yg prepare utk 2 program tu, stopkan dulu..

alih2, dpt tau lagi satu menda pulak.. xjadi pulak nk ngaja 2 minggu. kene amik terus pulak kelas tu. so kene prepare utk the whole sem la.. yg td yg 2 program tu mende berlainan. erghhh.. mengeluh skit.

sebenanye bkn ape.. perasaan tak best ni timbul, sbb dr awl masuk keje, kejap gini, kejap gitu, kejap gini, kejap gitu. ye aku tau.. normalla tu kan. nature keje mmg gitu. ye ye ye.. aku tau. tp x salah gak kan kalu otak aku set seme ni sebagai kecelaruan, dan menjurus ke arah satu keadaan lain yg dikenalpasti sebagai stress. mengapa? kerana byk sgt ubah2. kejap gitu kejap gini.

ye ye.. aku tau.. biasela.. mmg la realiti hidup mmg gini. ini pon bukan pertama kali aku experience mende ni. cuma tu jela.. nk keluarkan perasaan ni, sbb otak aku dh trapped kecelaruan ni, dan mentransferkan nya sebagai stress.

so team building ni datang tepat pada masanya.




..bliss-ailye shared her feelings at 1155..