Byk benda besar berlaku dalam hidup aku kebelakangan ni. Mainly dugaan masalah kesihatan. As government servant, aku dpt peruntukan mc swasta sebanyak 15 hari. Mc yg xpernah aku amik sejak awl thn Berjaya aku habiskan dlm tempoh sebulan saje.

Bermula dengan berita gembira, slps 4 bln usia perkahwinan, dengan delay 2 hari women’s best friend, I got 2 lines utk pregnancy test kit. After a few weeks, ive start to experience all symptoms of morning sickness, as well as 1st time experience masuk wad disebabkan severe morning sickness dan hyperemesis.

Seterusnya, aku memulakan dunia “monthly check up” as pregnant lady, with my first time to see the baby’s heart beat, kantung. MasyaAllah! It was so amazing, to see the heart beat of our own baby. Last week was my second check up. Since boo xleh nk minta cuti, aku pon pegi sorg. And it remains to as my first experience receiving bad and sad news, alone. The baby isn’t developed. Haa? Maksudnya ape? Aku confused sgt waktu itu. Rupenye ia bermaksud aku keguguran.

N now, aku dlm tempoh mc (tempoh menghabiskan sisa2 mc yg tinggal), baru selesai keguguran, baru selesai masuk operation theatre utk DnC, n sdg menjalani pantang. Emosi? Hmm, xsemudah itu utk melaluinya.. im trying so hard utk melupakan. Tp masih x Berjaya. Aku redha, aku bersyukur dgn semua dugaan ni, aku bersyukur dengan semua ujian dan pengalaman yang Allah beri. Aku tahu, Allah dah menjanjikan sesuatu yang lebih baik utk aku. Aku tahu aku masih muda, masih blh mencuba. Semoga Allah murahkan rezeki kami suami isteri selepas ini.

Dan semua pengalaman ini, will remains forever, sebagai sstu yg xkan mgkn aku lupakan. Dan utk dia, bb yg aku sempat kandungkan selama 10 minggu, semoga dia menjadi bidadari yang cantik berseri di syurga. Aminn..


..bliss-ailye shared her feelings at 1016..