hmm...

salam semua..
byknya perasaan yang ada dlm hati skrg. xpela, mari becerita ye.

hidup ni kan, slalunya mesti complicated. complicated dgn rules, dgn prosedur, dgn karenah birokrasi, dgn semuala.. hm, tp siapa je pun yg buat semua tu? manusia jugak.

anyway, masa mula2 aku tuka keja, aku dh berazam, aku x nk jadi rebellious. aku x nk mengcomplicatedkan kehidupan aku... so, aku berazam, if there's anything yg aku kena buat, n ada impaknya jika aku x melakukannya, so aku akan buat perkara tu.

dgn jawatan baru ni, aku ada macam2 rules yg perlu dipatuhi, macam2 prosedur yg perlu diikuti. ok, its fine, since aku xnk berada dlm kelompok yg ketinggalan. aku xnk berada dlm kelompok org yg menentang sesuatu yg dipersetujui oleh majoriti. again, aku x nk jadi rebellious.

baru2 ni, kami diarahkan utk melakukan suatu kerja oleh org atasan. ianya diwajibkan. ok, since ada impaknya jika kami x follow rules ini, so aku buat. its not an easy things to do anyway. agak suffer jugak utk menyudahkannya, smpi terbyg2 sepanjang masa, siap masuk mimpi kot..

then, after all, i manage to do that. alhamdulillah. gembira jugak rasa sbb dpt melepasi fasa brainstorming la ape seme tu. n berjaya melepasi fasa terpaksa bergelut dgn pelbagai prosedur yg mengetatkan kehidupan org. n gembira jugak dgn pengalaman ini.

aku siapkan kerja itu, dan aku submit. lega, pheww!

then, suddenly, aku terima suatu berita. just a few hours after anta. arahan yg mewajibkan kerja ini dibatalkan. WHAT!!!! after i done it all! OMG!!! faham x perasaan aku skrg?? yes, mmg benda ni menguntungkan aku pon, sebab aku dh siap pon, dh anta pon, x effect ape pon, since aku dh siap ape seme kan.. yes, tapi...

OMG, mmg sstu peraturan tu dlm sekelip mata je blh ubah ek?? why cant they consider everything before they made it compulsary??

i am stress. that't it.



..bliss-ailye shared her feelings at 1321..